Entusiasm = ångest?

Jag börjar nästan tro det.

Exempel 1: Jag har börjat bli jätte-exalterad inför nästa projekt i science B: comparative politics! Så kommer jag på massvis med länder jag vill jämföra.. Kanada, nya zeeland, indien, kuba, brasilien, schweiz, sydafrika, vatikanstaten, you name it. Så blir jag så ledsen över att bara få välja 2!

Exempel 2: Genocide, aka folkmord, på historian. Ser massa artiklar i tidningen om det helt plötsligt. Samerna, kina/tibet, jag vill klippa ut dem och visa för min historialärare och debattera och få veta mer! Så kommer jag på att vi har slutat med det.

Exempel 3: Även det historia. Förnekarna av andra världskriget! Jag går med hunger in på frågorna, analyserar, går in på sidorna, ordbajsar! Så intressant med öppna debatter, se vad de som alltid tigs ner har att säga! Men så kommer jag på att om jag ska skriva en massa på alla frågor, så hinner jag inte klart på 2 lektioner.

Scheisse vilken nörd jag är egentligen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0