Mister mattelärare.

Jag har fått 1 G, 1 VG och 1 MVG på matteproven. Förutom nationella är ett prov kvar. Läraren sa, att nästa prov avgör. Dvs, indirekt menar han att om jag får G blir det G, och, ja, ni fattar. Grejen är, att G är 10 poäng, VG 15 och MVG 20. 2 Gn + 1 VG + 1 MVG är alltså 10 + 10 + 15 +20 = 55. Om man delar det i 4 för snitt, blir det 13.75 = 1.25 över medlet G/VG! Han som är mattelärare borde ju förstå att det är hemskt orättvist om jag får G då. Men om han vill ge mig MVG om jag får MVG på provet så ska jag inte klaga trots det är 1.25 under medlet VG/MVG istället.. Men jag tror att jag får VG i vilket fall. Alltså, överhuvudtaget. Och på det enda prov i sannolikhetslära jag gjorde i högstadiet, fick jag full pott. Det enda matteprovet där jag fick det. Min starka sida, lyckades även ta ikapp 4 lektioners arbete (förseningar i planeneringen) på 1 lektion. Om jag får G ändå pga eventuellt G på nationella så..ja, du. Det klassas som olaga hot (även om jag inte menar det naturligtvist utan är ett uttryck för min otroliga vrede).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0