Hier kommt Alex.

Köpte hem guitar hero 3 + gitarr idag, och har spelat som besatt. Och nyss spelade jag "hier kommt Alex" med die tote hosen. Vilka minnan den väcker! Det var i nionde klass, vårterminen. Vi hade något tyskaprojekt om schweiz/tyskland/österrike, och jag valde att göra om tysk musik. Jag skulle spela upp en låt av varje artist. Jag laddade ner en massa av die tote hosen. Jag hörde denna låt, och jag blev otroligt fäst vid den! Så himla underbar tyckte jag. Jag skickade vidare den, folk tyckte att jag var knäpp. Men nu är det återfall. Grym låt med grym text.

Här är ett (dåligt) försök till översättning:

I en värld där man bara lever vidare
Där man dagligen går som en robot
I den största motivationen som går
I teve-bilden varje kväll

Varje människa lever som en klocka
Programmerad av en dator
Det finns ingen, som är emot det
Bara ett par ungdomar är frustrerade

När himlen går under solen
Börjar för droog-gänget dagen
I små band samlar de ihop sig
Går tillsammans på jakt

Hej, här kommer Alex
Bort med gardinerna, en liten skräckfilm
Hej, här kommer Alex
Bort med gardinerna, för en liten del av en skräckfilm

På korsen går ordningen
Och den synliga idealvärlden
Firar de förödelsen
Våld och brutalitet

Först när de ser sina offer lida,
Sprudlar belåtenheten
Det funkar inte längre, vad de nu uppehåller
I deras arga kamp

hej, här...

20 mot 1
När blodet blir synligt
Med stenar eller stavar
Passar huvudet varje gång
Nästa offret är redan illa ute
När han sin älskade gud frågar:
Varför har du inget gjort
Inget gjort

Hej, här..


Och här kommer låten.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0