Come on, touch me babe.

Touch me är en låt som jag förknippar med the doors. Andra som gjort låtar med samma titel är Samantha Fox och weeping willows.

Rör mig. Inte som "shake me" av millencolin. Fast det är ju förstås skakad. Skakad, inte rörd (och jag gillar inte ens James Bond).

Utan som i "känn på mig".

Jag vill känna din känsel!

Eller något liknande.

Berörning. Har ni (nu är jag kanske formell mot mig själv) tänkt på hur mycket berörning betyder? Och hur olika platser där berörningen sker kan avgöra rätt mycket?

Om man råkar röra någons rumpa så gör det mycket mer än om man råkar röra någons arm (att jag kände att jag behövde betona endast ett råkar säger nog en del). Till exempel.

Berörning är en rätt stor grej. Som kan betyda olika saker beroende på situation. Att den du är olyckligt förälskad i rör din hand betyder mer än om en kompis rör den, på exakt samma ställe.

Olika personer ger ju olika känslor.

I låtarna jag nyss nämnde så pratar dem med mig (eller, inte direkt mig, och egentligen alla som lyssnar på låten). Du ska röra mig. Inte han där borta utan hörlurar. Inte din bror. Du.

Och vad vill jag säga med detta inlägg? Ingenting, faktiskt. Jag bara fick låten på hjärnan och började att svamla helt enkelt. Men ja. Berörning är oftast bra. Oftast.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0