Irritation.

Jag sitter rofyllt vid datorn. Läser lite bloggar, kollar runt på aftonbladet och annat smått och gott. Mamma stiger in i rummet. Sätter på konståkningen med öronbedövande volym.

Irriterande, men jag har inget annat att göra.

Så hör jag bråk från lillbrorsans rum. Han är på ilsket humör och skriker på storbrorsan.

De går in hit och börjar skrika.

Jag ger upp. Går ner. Börjar lösa soduko.

Så kommer 30 sekunder senare mamma ner. Sätter på teven i vardagsrummet.

Så kommer storbrorsan ner. Visslar högljutt och tjatar om att jag ska fixa fraktfritt för honom på cdon.

Jag orkar inte med dem och jag går upp.

Jag börjar med detta inlägg. Någon rad efter kommer storebrorsan in och börjar tjafsa igen, och påstår att cdon-arbetarna jobbar vid denna tidpunkt.

Är det så svårt att ge mig lugn och ro eller?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0