Makt.

De flesta som säger att de vill president eller statsminister, säger att det är på grund av att de vill ha makt. Liksom, "gud vad häftigt!".

Det som hindrar mig från att vilja bli statsminister etc (förutom alla tal man måste hålla) är just makten. Jag skulle älska att göra sverige till en bättre plats, men.. Tänk om man gör fel val? Tänk om man startar krig, och förlorar pengar och folk? Tänk om man är neutral och blir bajkottad av de andra?

Med makt kommer ansvar, det är verkligen så. Så jag respekterar presidenterna och alla anda regerare. Jag kanske inte gillar deras politik, men tänk vilken kunskap de måste ha. Vilket stort ansvar de har. Hur många som hatar dem och ser ner om de råkar göra ett misstag.

För hur många kunde göra det bättre egentligen?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0