Jag ville bli kidnappad.

Så tänkte jag på väg till bussen idag.

Jag gick nämligen på gatan som vanligt, när blicken mötte en bil. Den stod på tomgång med föraren inuti. Den stod på min sida av vägen.

Pulsen ökade. Paniken började flöda. Tänk, tänk om jag skulle bli kidnappad på samma sätt som den där Natascha.

Men. Det skulle vara väldigt skönt kom jag på. Tänk att slippa skolan och bara sitta i ett rum. Att folk blev som galna utanför och jag skulle till slut komma ut, gråta och få miljoner för min berättelse.

Men så kom jag på att den där Wnånting hade fått Natascha att lära sig saker. Och att jag hade med matte b-boken i väskan.

Tanken på att spendera resten av sitt liv med att räkna matte i en helknäpp mattebok var olidlig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0