Kränkt.

Jag hatar det ordet. Kränkt. Numera kan man använda det för allt. Man kan bli kränkt för vad som helst! Iallafall i tidningarna.

Nej. Jag skulle inte bli kränkt om den där nya lagen skulle gå igenom.

Däremot skulle jag bli rädd och paranoid. Tänk om jag råkar skriva något, som kan tolkas fel? Tänk om någon inte följer sitt uppdrag, och läser mina mail? Kommer över mina lösenord?

Tänk om någon skriver oskyldiga brev och på grund av något skämt eller så blir "förföljd". Får varenda brev läst.

Vad skulle hända med våra privatliv? Vi kan ju aldrig vara helt säkra, på att ens våra mail blir lästa av endast oss och dem vi skickar mailen till.

Tänk om jag gör något skolarbete om terrorism. Skickar till pappa. Så tolkar någon det fel. Får för sig att jag skickar viktiga dokument. Vad händer då?


Nej. Jag blir inte kränkt. Jag blir paranoid. Jag blir rädd. Och jag blir osäker.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0