Acceptera.

I forna tider var det, som jag förstått det, helt naturligt att vara rasist/homofob: det var det mängden var, medan idag det är ett tabu. Jag kan då inte låta bli att undra över om några år eller hundra år från nu, vad kommer som många föraktar nu vara fullkomligt acceptera? Kan det vara muslimer, som idag många ser som terrorister/hustrumisshandlare etc? Eller är det något mer oaccepterar, pedofiler?

Jag undrar om vad vi har rätt att förakta och vad vi inte har rätt att förakta. Handlar det om val, natur, utseende, tro, handlingar eller vad?

Och kan verkligen något av de sakerna göra en människa mer eller mindre värd? Är en mördare mindre värd än en människa som aldrig mördat?

finns det någon allmän moral, eller ska alla ha sin egen? Kan vissa ha det som moral att det är rätt att mörda?

Nu får jag sluta tänka. Det är inte bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0