Skolan.

Just nu går det uselt i skolan. Perfekt tillfälle för det eller hur?

Jag vet inte. Ibland känns det som om man får höga krav på sig. För höga. Jag går i en så kallad smart klass, där ungefär alla satsar på MVG i ungefär allt. Då gör man liksom det undermedvetet. MEN eftersom vi är smarta så har vi höga krav på oss. Så blir det uselt för mig, för det verkar som om man siktar högt ska det bli svårare att nå högre betyg. Logiskt?

Men äh. Rättskunskapen är slut (sista lektionen imorgon, men inget viktigt och jag har 3 timmar hål efter..), såsom matte, och snart estetisk verksamhet och förmodligen tyskan.

och jag är just nu en smula sur på min svenskalärare. Mitt tal, ostrukturerat? Inte enligt mig. Och på grund av bara det (känns det som) får jag VG i slutbetyg i svenska istället för MVG.

Just det. jag är inte VG-barn nu. Jag är VG+, starka vgn överallt men trots det lyckas jag aldrig få MVG. Orättvist? Ja. För såna som ligger på min nivå kan få hälften vg hälften mvg. Men inte jag.

Men ändå. Det enda som jag känner mig stark i just nu är historia. Skickade även idag in en rätt usel samhällskunskapsuppsats. Men. Jag ligger på VG där. Denna kan inte sänka mig. Speciellt då läraren, gamla läraren tillbaka nyligen, blev förvånad över att jag inte ville ha MVG. Jag vet inte. Det har verkat omöjligt och är förmodligen nästan det med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0